Cztery podstawowe kroki przy optymalizacji kampanii AdWords

Google AdWords to znakomite narzędzie, które większość webmasterów używa w celu zwiększenia ruchu na swoich stronach. Chociaż Google AdWords nie wpływa na organiczne wyniki wyszukiwania, może być użyteczny przy planowaniu kampanii SEO. Możesz go użyć, aby zobaczyć, na które słowa kluczowe należy skupić swoją uwagę, a nawet by znaleźć nowe źródła użytkowników o których nigdy byś nie pomyślał. Jednakże, jeśli nie używasz go prawidłowo prawdopodobnie więcej tracisz niż zyskujesz. Korzystając z poniższych rad

Dopasowanie słów kluczowych

Źle dobrane typy dopasowania może przynieść opłakane skutki dla Twojej kampanii Adwords. Google oferuje nam trzy typy dopasowań:

-dopasowanie przybliżone
-dopasowanie do wyrażenia
-dopasowanie ścisłe

Korzystanie dopasowania przybliżonego słów kluczowych, spowoduje wyświetlenie reklamy dla szerszej publiczności, ale także sprowadzi niskiej jakości ruch na stronie, płacąc więcej za każde kliknięcie. Zamiast tego należy kierować użytkowników na dopasowania do wyrażenia oraz dopasowanie ścisłe. W ten sposób ruch, który przychodzi do Twojej strony będzie się składać z ludzi naprawdę zainteresowanych w Twoją usługą, a także znacznie zwiększa wskaźnik konwersji celu.

Śledzenie i analizowanie

Brak analizy i audytu przeprowadzonej kampanii linków sponsorowanych jest jeden z najgorszych błędów jakie można dokonać. AdWords jest prawdziwą kopalnią wiedzy – jednak tylko dla tych którzy odważą się szukać i kopać głęboko. Badania pomogą dowiedzieć się, czy słowa kluczowe które używasz są odpowiednie czy być może powinieneś wprowadzić zmiany, lub skupić się na czymś innym.

Landing pages

Strony docelowe są niezwykle ważne, jeśli chodzi o reklamy AdWords. Nie tylko Wynik Jakości może zwiększyć ryzyko utraty potencjalnych klientów, jeżeli posiadasz źle skonfigurowaną stronę docelową – staraj się, aby była ona przejrzysta i posiadała wszelkie istotne fakty dotyczące reklamowanej usługi/produktu.

Słowa wykluczające

– Negatywne dopasowanie jest bardzo przydatne, ale niestety jest ono przeoczane przez większość użytkowników. Funkcja ta pomoże Ci zoptymalizować Twoją kampanię reklamową tak, aby nie wyświetlała się ona na słowa kluczowe, które nie dotyczą Twojej firmy. Należy wykluczyć słowa o wielu znaczeniach. Można także wykluczyć słowo „za darmo” lub „darmowe” w przypadku, gdy oferowana przez nas usługa jest płatna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *