Internet jest medium które potrafi dostarczyć nam odpowiedzi na prawie każde zapytanie w dosłownie ułamkach sekund. Internet szybko stał się centrum zainteresowania dla armii marketingowców znudzonych klasycznym marketingiem. Chodź reguły nie wiele się różnią, internet dostarczył nowe sposoby przekazywania informacji o swoich produktach lub usługach.
Formy reklamy w internecie:
– Wyświetlanie reklam: Użycie bannerów internetowych umieszczonych na innej popularnej stronie internetowej lub blogu, w celu zwiększenie ruchu na domenie oraz zwiększenia świadomości produktu.
– Marketing w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing SEM): forma marketingu, która ma na celu promowanie stron internetowych poprzez zwiększenie ich widoczności w stronach wyników wyszukiwania (Google, Yahoo, Yandex, Bing) poprzez wykorzystanie płatnych systemów reklamy kontekstowej lub wykorzystaniu technik optymalizacji pod silniki wyszukiwarek.
– Pozycjonowanie stron (Search engine optimization SEO): Zwiększenie popularności witryn internetowych poprzez proces ich optymalizacji połączony z strategią pozyskiwania zewnętrznych linków. Więcej.
– Marketing społecznościowy (Social media marketing): Proces przechwytywania ruchu lub uwagi mediów społecznych takich jak Facebook, Twitter czy NaszaKlasa.
– Reklama e-mail (E-mail marketing): Zaraz po reklamach wyświetlanych jedna z najpopularniejszych form reklamy w internecie. Reklame e-mail możemy podzielić na reklamę w elektronicznych biuletynach, newsletterach oraz tzw. mailing czyli masowa wysyłka materiałów reklamowych na konsumenckie skrzynki mailowe.
– Marketing szeptany (Referral marketing): Jest jednym z najbardziej skutecznych i najtańszych form promocji firmy, proces ten(z angielskiego „Word of mouth”) występuje gdy jeden obecnych klientów zaleca produkty firmy komuś, kto następnie na podstawie tego zalecenia zakupi te produkty..
– Marketing treści (Content marketing): Forma marketingu polegająca na tworzeniu i publikowaniu wartościowych treści które mają na celu przyciagnięcie klientów i budowę sprzedaży lub dystrybucje informacji.
– Marketing Video: Marketing video jest stosunkowo nowa formą promocji produktu, która może być bardzo skuteczne, gdy jest stosowane prawidłowo. Chodź z pozoru możemy mylić tą formę z popularnymi wciąż reklamami telewizyjnymi to różni się ona w kilku ważnych dziedzinach m.in. takich jak grupa docelowa.
Którą drogę wybierasz?