Chociaż Google AdWords nie ma wpływu na organiczne wyniki wyszukiwania, często jest używany, aby wspomóc swoją kampanie SEO. Warto go użyć chociażby, aby sprawdzić na które słowa kluczowe warto zwrócić uwagę, które definitywnie wykluczyć, a także znaleźć nowe o których nigdy byś nie pomyślał. Jednakże, jeśli nie używasz go poprawnie możesz stracić znacznie więcej niż zyskać.
Sprawdź czy popełniasz któryś z poniższych błędów:
- Strona docelowa – czyli „landing page” może być kluczowym czynnikiem twojej kampanii AdWords. Źle dobrana strona docelowa nie tylko wpływa negatywnie na wynik jakości ale to także ryzyko utraty potencjalnych klientów, którzy mogą nie odnaleźć się na Twojej witrynie . Unikaj stron głównych – kieruj klientów precyzyjnie, staraj się aby klient na „starcie” nie czuł się przytłoczony nawałem informacji.
- Typy dopasowania – Odpowiednie dopasowanie słowa kluczowego to czynnik który w dużej mierze wpływa na wynik jakości jaki i spektrum grona którym ukaże się twoja reklama. Typy dopasowania bardzo dobrze wyjaśnia tabelka od Googla dostępna na support.google.com
-
Typ dopasowania Interpunkcja Hasła powodujące wyświetlenie reklamy Przykład dopasowanie przybliżone brak synonimy, podobne wyszukiwania i inne trafne odmiany adopcja kotów warszawa modyfikator dopasowania przybliżonego +słowo kluczowe zbliżone odmiany, ale nie synonimy i podobne wyszukiwania +adopcja +kotów +warszawa dopasowanie do wyrażenia „słowo kluczowe” wyrażenie i zbliżone odmiany tego wyrażenia „adopcja kotów” warszawa dopasowanie ścisłe [słowo kluczowe] dokładne hasło i jego zbliżone odmiany [adopcja kotów warszawa] - Słowa wykluczające – czyli dopasowanie negatywne chodź bardzo przydatne to w praktyce bardzo rzadko stosowane. Ta funkcja pozwoli Ci wycisnąć jeszcze więcej z Twojej kampanii Adwords dzięki wykluczaniu słów kluczowych, które nie odnoszą się do Twojego biznesu lub są nie zgodne z modelem biznesowym (np. „za darmo” przy kampanii księgarni internetowej). Warto także pamiętać o słowach o wielu znaczeniach.
- Śledzenie – Poświęciliśmy już sporo czasu na poszczególne kroki przy optymalizacji kampanii, teraz czekamy na efekty…. .Nic bardziej mylnego, Google Adwords to twoje pieniądzę które pracują! Sprawdzaj poszczególne konfiguracje, a z czasem sam będziesz wiedział na czym warto się skupić lub o czym warto zapomnieć. Połącz swoje konto z Google analytics.
Warto także pamiętać o:
- – Zadbaną treść reklamy
- – Odpowiednim grupowaniu słów kluczowych
- – Eksperymentowanie ze stawkami słów kluczowych
- – Stosowaniu słów kluczowych w treści reklamy
- – Geolokalizacji
Google Adwords to nie tylko narzędzie które natychmiastowo wyniesie nas na sam szczyt wyników, ale zapewni nam także sporo informacji dotyczących naszych potencjalnych klientów oraz strategii jakie możemy wykorzystać przy tradycyjnym pozycjonowaniu w wynikach organicznych